promosyon Arama Sonucu Bloglar

eBay, Promosyonlu Listeleme özelliğini kullanmaya başladığını duyurdu. Bu özellikle birlikte, eBay'de mağazası olan satıcılar arama sonuçları içinde ürünlerinin reklamını yapabilecek. Satıcılar, reklama tıkladıktan sonra eBay mağazalarından alışveriş yapan kullanıcı olursa bu reklamlar için ücret ödeyecek.


Devamı için tıklayınız ...

Günümüzde reklam sektörü tüketicilere ulaşmak konusunda geleneksel mecraların yanında en yeni teknolojiyi de kullanıyor. Yazılı ve görsel basın yanında, 3D uygulamalar, kişiye özel reklamlar, iReklam, interaktif reklam derken sayısız mecra ve uygulama biçimiyle karşı karşıyayız. Hem üretim hem de tüketicilere sunum biçimleri açısından reklam sektörü hızlı bir gelişim içerisinde. Mecralar ve türler çoğaldıkça tüketicilere ulaşmak zorlaşıyor. Sosyal medya iletişiminin yaygınlaşmasıyla birlikte markaların tüketicilerle neredeyse birebir iletişim kurması daha fazla önem kazanmaya başladı. Geleneksel pazarlama yöntemlerinin en önemli yardımcılarından birisi olan promosyonlar da bu noktada önemini korumaya devam ediyor. Promosyonu kısaca şirketlerin varolan müşteri potansiyelini korumak ya da müşteri oranını arttırmak için, hedef kitlesinin istek ve ihtiyaçlarına yönelik olarak hazırladığı işlevsel ürünler olarak tanımlayabiliriz. Promosyon ürünleri genellikle tüketicilere markayı hatırlatacak kalıcı ürünlerdir. Promosyona dayalı olarak ya da promosyon destekli yürütülen reklam çalışmaları genellikle tüketiciler üzerinde daha etkilidir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken nokta promosyon ürünlerinin tüketicilere hediye olarak sunulması ve onlarda markaya bağlılık sağlayacak, markayı hatırlatacak ya da tanıtacak nitelikte olmasıdır. Örneğin yeni açılan bir mağazanın tüketicilere herhangi bir ürün değil, kendisi ile bütünleşen bir ürün sunması bilinirliğini arttıracaktır. Promosyon doğru şekilde yapıldığında etkisini uzun süre devam ettiren bir çalışma biçimidir. Promosyon sadece ürünler ile değil, indirimler, kuponlar, test kullanımları gibi çok farklı şekillerde de yapılabilir. Satışı ve bilinirliği arttırmaya yönelik olarak yapılan çalışmalarda genellikle hatırlatıcı ürünler değil, indirim, ürün, kupon gibi yöntemler kullanılır. Promosyon çalışmaları tüketici – reklam ve ticari satışa yönelik olarak yapılabilirler. Tüketicilere yönelik olarak yapılan promosyon çalışmalarında fiyat daha ön plandadır. Ticari satışa yönelik olarak gerçekleşen promosyon çalışmalarında ise ürünlerde ise ticari işletmelere yönelik olarak gerçekleşen bir harcama söz konusudur. Bu harcama ürün teşhiri için gerekli malzeme sağlanmasından, bayi eğitimine kadar gider. Özellikle maliyeti açısından doğru yapılmadıkları takdirde bir itici güç olamama riskini ciddi oranda taşırlar. Promosyon ne şekilde yapılırsa yapılsın firmalar açısından belli bir maliyet yükü getiren bir çalışmadır. Dolayısıyla da bir risk alınır. Ancak doğru şekilde uygulandığında tüketicilerde bağlılık yaratmak, onlarla birebir ilişki kurmak açısından işlevsel bir uygulama biçimidir. Günümüzde değişen marka – tüketici ilişkisinin çift taraflılığını sağlama ve sürdürmede promosyonlar özellikle ürünler bazında reklamların en önemli itici güçlerindendir.


Devamı için tıklayınız ...

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) yükselen akaryakıt fiyatlarını düşürmek amacıyla yürürlüğe koyduğu promosyon yasağı 1 Şubat 2011 tarihinden itibaren yürürlükte olacak. Yasak kapsamında akaryakıt istasyonlarında oyuncak, mutfak eşyası, deterjan gibi promosyon malzemeleri dağıtılamayacak. Yasak kapsamındaki promosyon ürünlerinden birisi de kutu mendiller. İstasyonlarda her ay yaklaşık 6 milyon kutu mendilin üretildiği 1.2 milyon büyüklüğündeki sektör bu yasakla beraber yok olacak.


Devamı için tıklayınız ...

İletişim ve promosyon pazarlama alanındaki en önemli becerilerden ikisidir. Daha geniş kapsamlı bir terim olan iletişim planlı ya da plansız olarak gerçekleşebilir. Genel anlamda alıcı olarak tanımlayabileceğimiz taraf üzerinde, pazarlanan ürün ya da hizmetin üretiminden alıcıya sunulduğu ana kadar olan süreçteki her unsur çeşitli izlenimler yaratır. Bütün bu izlenimler bütünsel pazarlama iletişimi olarak tanımlanır. Bütünsel pazarlama iletişiminde asıl amaç tutarlılık olmalıdır. Tutarlılığı biraz açmak gerekirse eğer, her marka anlamlar taşır ve bu anlamların alıcılara ulaşma sürecinde markayı üretenlerden, onu satanlara kadar, üretilen tesisler ve yapılan pazarlama faaliyetlerine kadar bütün süreçlerin birbirleriyle uyumlu olması gerekir. Basitçe tutarlılık şudur: Hiç kimse üstü başı kir içinde bir doktora kolay kolay muayene olmaya yanaşmaz. Promosyonlar ise daha çok markalara ve ürünlere olan ilgi ve satın almayı teşvik etmek üzere tasarlanmışlardır. Promosyonun başarısı dikkat çekmesine bağlıdır ve doğal olarak dikkat çekmeyen bir promosyonun etkili olması mümkün değildir. Günümüzde kişiler iletişim araçlarının çeşitliliği nedeniyle aşırı bir bilgi akışı ile karşı karşıyalar. Yoğun uyaranlar karşısında aşırı bilgi yüklemesinin önlenmesi için hemen her kişi çeşitli yöntemler geliştirmiş durumda. Her gün pek çok elektronik posta hiç okunmadan siliniyor, pek çok tanıtım broşürü çöpe atılıyor ya da en basiti reklam kuşağı başladığında izleyiciler bu birkaç dakikalık arayı herhangi bir ihtiyaçlarını gidermek için kullanıyorlar. Böylesi bir ortamda onların dikkatini çekmek giderek zorlaşıyor. Bu zorluğu aşmak doğrultusunda da çeşitli araçlar kullanılıyor. Günümüzde hemen her markanın hatta zaman zaman ülkelerin ve şehirlerin dahi ünlü bir yüzü var. Örneğin geçtiğimiz günlerde yayınlanan haberlerde Türkiye’nin tanıtılacağı bir reklam filmi için hazırlıklara başlayan Kültür Bakanlığı’nın, bu filmde ünlü oyuncu Kenan İmirzalıoğlu ile çalışmak istediği bilgisi yer aldı. Dikkat çekmek için sadece ünlü kişiler değil, zaman zaman patlayan skandallar, hedef kitleye yakın olan aracı kişi ya da kurumlar, farklı öyküler de kullanılabiliyor. Markalara ilgiyi arttırmakta en çok kullanılan yöntem olan promosyonun en fazla karşımıza çıkan şekli armağanlar ya da yapılan çeşitli indirimler. Ancak yine başta söylediğimiz gibi promosyonların kafa karıştırıcı olmamaları gerekir. Örneğin numara taşıma devri ile birlikte GSM şirketleri arasındaki rekabet daha da arttı. Her şirket kendisini tercih edecek olan kullanıcılara başta konuşma süreleri olmak üzere pek çok avantaj vaat ediyor. Kimisi verdiği kesintisiz hizmet ile övünürken, bir diğeri daha ucuza daha fazla konuşturduğunu vurguluyor. Ancak hemen her kampanyanın çok çeşitli detayları var ve bu detayları öğrenmeden bir tercih yapıldığında genellikle sıkıntılı durumlar ortaya çıkıyor. Yine bir dönem bir çok ulusal gazete arasında promosyon savaşları yaşandı. Bu dönemde tam anlamıyla gazete yerine promosyon ürünleri pazarlandı. Okuyucuların dikkati evet gazetelere çekildi, ama promosyon bitince bu ilgi de bitti. Oysa ki promosyonun amacı markaların sadece kısa vadede satışlarını arttırmak değil, tüketicilerin markayı tanımasına, hatırlamasına da yardımcı olmaktır.


Devamı için tıklayınız ...

Halkla ilişkiler, bu sektörün duayenlerinden Betül Mardin tarafından: "Kamuya ya da özel ait kuruluşların olumlu bir imaja sahip olmaları için gerekli tanıtım politikasının saptanması, kuruluşların bu doğrultuda yönlendirilmesi, insan grupları ve kuruluşlar arasında bilgi akışının sağlanması ve bu bilgi akımının gerekli etkinliği kazanarak amaçlanan sonuca ulaşması için yapılan planlı faaliyetlerdir." şeklinde tanımlanmaktadır.


Devamı için tıklayınız ...

Yeditepe Üni. İletişim Böl. Öğr. Üyelerinden Doç.Dr. Can Bilgili, Türkiye reklamlar ile promosyona 2 milyar dolar yatırım yaparken, İngiltere'nin 20 milyar dolar, ABD'nin ise 360 milyar dolar kadar yatırım yaptığını söyledi.

Uluslar arası Promosyon Ürünleri Fuarının 25.'sinin için yapılan toplantı Antalya. Sheraton Voyger otelde yapılan toplantıda, Promotürk Derneği Başkanı Esad Ahmet Özdem konuştu, buna göre, Promotürk deneğinin Avrupa'da Türkiye'den daha çok bilindiğini, hem Anadolu hem de KKTC'yi karış karış gezip, tanıtım yapacaklarını, turizm alanıyla ilgili ne tür pormosyonel çalışmaların yapılabileceğini araştıracaklarını söyledi.


Devamı için tıklayınız ...

Günümüz reklam sektörü, tüketicinin seçiciliğindeki değişim, teknolojinin hızla ilerlemesi ve kullanılan reklam mecralarında farklılıklar aranması gibi nedenlerle, hedef kitleye ulaşma çabasında yeni arayışlara girmiştir. İşte bu aşamada, promosyon diğer pazarlama bileşenleri ile birlikte uyum içinde kullanıldığında hedeflere ulaşmak daha kolay mümkün olmaktadır. Burada temel yöntem, hedef kitleye yönelik, doğru mesajı taşıyabilecek, doğru ürünleri seçmek ve doğru kanalla ulaştırmaktır.


Devamı için tıklayınız ...

Promosyon kelimesi İngilizce "promotion"; "yükseltmek, terfi ettirmek, gelişmesine yardımcı olmak" anlamında kullanılmaktadır. Piyasaya girecek ürün veya hizmete veya firma / marka bilinirliliğine ya da bunlar için değişik mecralarda yapılacak reklamlara yardımcı olmak, hedef kitledeki bilinirliliği yükseltmek promosyonun başlıca özellikleridir.

Peki, promosyon Türkiye'de nasıl gelişmiş, bu tanıma nasıl oturmuştur?


Devamı için tıklayınız ...

Promosyon, kelime anlamı itibariyle, arttırma, çoğaltma olmaktadır. Fransızcan dilimize geçmiş bir kelimedir. Promosyon reklam ajansları, firmaların, marka bilinirliğini arttırma amacıyla yaptırmak istedikleri, promosyonel tanıtım çalışmalarını yapan, bu anlamda, firmaların taleplerini karşılayan, sektörün kuruluşlarının bir bölümünü oluşturmaktadırlar. Bu ajanslar, insanların günlük yaşamlarında faydalanabilecekleri, uzun süreler boyunca kullanabilecekleri ürünleri bulmaya ve üretmeye çalışmaktadırlar. Bu alanda kullanılmak üzere bulunan kimi ürünler, senelerce insanlarda kalabilirken, kimisi kısa bir dönem kalabilme özelliğine sahip olmaktadır. Firmalar, bu tip ajansları, genellikle markalaşma yolunda ilerleyebilmek için, böyle bir çalışmaya karar verdiğinde kullanmaktadır. Promosyon reklam ajansları, firmanın istediği veya tercih ettiği promosyon ürününün üretilmesini sağlamakta ve yapılan anlaşmaya bağlı olarak dağıtımını üstlenmektedir. Firmaların, promosyon ürünleri, normal zamanlarda bir kampanya, indirim v.b. olaylarında yaparlarken, genellikle, yılbaşlarında daha fazla yapmaktadırlar. Normal zamanlarda da, firmalar promosyona karar verebilmektedir.


Devamı için tıklayınız ...

Günümüzde reklam sektörü, son derece gelişmiş teknolojiler kullanarak tüketicilere ulaşmaktadır. Ekonomik sistemlerin hızla gelişmesiyle beraber, sektörlerin büyümesi, sektörler içerisinde olan firmaların çoğalması, büyümesi sonucu ürettikleri mal ve hizmetlerinde çoğalarak çeşitlenmesi, reklam sektörünün işini zorlaştırmaktadır. Eskiden ürün ve hizmet özelliklerinin tanıtılmasıyla görevini yapabilen reklam, günümüzde farklı ve yeni mecralara ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Günümüz koşullarında reklam, tüketicilere ulaşabilmek için birbirinden farklı pek çok mecrayı kullanmaktadır. Kitle iletişim araçları, yani televizyon, sinema, radyolara vb. mecralara reklam hazırlayarak tüketicilere ulaşmaya çalışmaktadır. Bu alanda, tüketicilerinin bütün duyularına hitap ederek, etkili reklamlar yapılmaktadır. Yani gazete, dergilere görsel ve algısal reklam tasarımları hazırlamakta ve yayınlanmasını sağlayarak tüketicilere ve hedef kitleye reklamın ulaşması sağlanır.


Devamı için tıklayınız ...